Acasa

_IAN0440
ICCJ (47)
_IAN0422
_IAN0335
ICCJ (77)
Image21
Image42
Image26
previous arrow
next arrow
Shadow

Slider

Aici putem adauga de exemplu un rezumat si un link spre o pagina afiseaza continutul dezvoltat si linkuri catre documente daca este cazul

Căutare dosare și părți

Dosar electronic

Căutare ședințe de judecată

Ședințe - informații on-line

Informaţii suplimentare privind judecarea cauzelor aflate pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție

Secţia I civilă

Secţia a II-a civilă

Secţia de contencios administrativ şi fiscal

Secţia penală

Completurile de 5 judecători

Calendar sedințe

Monthly
MO
TU
WE
TH
FR
SA
SU
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2

Noutăți

Lumea juridică se definește prin oamenii săi, iar profesorul Nicolae Popa a fost una dintre personalitățile fără de care Dreptul românesc nu ar putea fi conceput.

Președinte al Curții Constituționale, președinte al Inaltei Curți de Casație și Justiție și creator de școală juridică de Teoria Generală a Dreptului, cariera profesorului Nicolae Popa se confundă cu evoluția științei dreptului, dar și a aplicării sale concrete în România, iar prestigiul său științific a depășit cu mult granițele sale naționale.

Insă pentru toți aceia care l-au cunoscut, fie direct, fie măcar din spusele altora, profesorul Popa și-a lăsat amprenta prin bunătate, prin modestie și rafinament, printr-o permanentă dorință de a ajuta și de a face bine.

Profesorul Nicolae Popa rămâne unul dintre puținii oameni la fel de apreciați și de iubiți în ipostaza lor de mare personalitate publică, precum și atunci când ajungi să îi cunoști îndeaproape.

Pentru noi toți, el rămâne etern, nu doar prin geniu, ci și prin calitățile sale umane.

Dumnezeu să-l odinească în pace!

Judecătorii, magistrații-asistenți, grefierii și celelalte categorii de personal al Înaltei Curți de Casație și Justiție

COMUNICAT DE PRESĂ 

 

La data de 29 octombrie 2024, ora 14:30, constituită în Secţii Unite, în conformitate cu prevederile art.27 lit.b) din Legea nr.304/2022 privind organizarea judiciară,

În temeiul art.146 lit.a) din Constituția României și art.15 alin.(1) din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, republicată,

Cu participarea unui număr de 89 judecători, cu respectarea cerinţelor de cvorum prevăzute de lege,

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis sesizarea Curţii Constituţionale a României pentru controlul constituționalității, înainte de promulgare, în ceea ce privește:

Legea privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.79/2024 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ (PL-x nr. 485/2024) în raport de prevederile constituţionale ale art. 61 alin. (2) și art. 75 alin. (1) privind principiul bicameralismului, ale art. 115 alin. (4) și (7) referitoare la regimul juridic al ordonanțelor de urgență, ale art. 1 alin. (3) și (5) privind principiul legalității și al securității raporturilor juridice. 

După redactare, hotărârea pronunțată de Secțiile Unite va fi publicată în format integral pe pagina de Internet a Înaltei Curți de Casație și Justiție – www.iccj.ro.

 

Președintele

Înaltei Curți de Casație şi Justiție,

Judecător

CORINA-ALINA CORBU

 În perioada 30 octombrie – 2 noiembrie 2024, contestațiile formulate în temeiul dispoziţiilor Legii nr.208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorității Electorale Permanente, potrivit calendarului acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024 aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 1034/2024se pot depune:

– la Registratura Secţiei de contencios administrativ şi fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu sediul în B-dul Octavian Goga nr. 2, tronson I, sector 3, Bucureşti, mezanin, Camera nr. 5;

–  la adresa de e-mailscaf@iccj.ro;

–  la numărul de fax+4021.311.98.78.

Programul de funcționare al Serviciului Registratură va fi următorul:

–  Miercuri, 30.10.2024 – vineri, 01.11.2024 – program prelungit în intervalul orar 8.00 – 24.00, ce va fi asigurat astfel:

      • 08.00 – 16.00 – program la sediul instanței;
      • 16.00 – 24.00 – Serviciul Registratură va funcționa în regim de permanență la domiciliupersoană de contact fiind dl. domnul prim-grefier Stroia Sorin Bogdan, nr. telefon 0765.211.144.;

 

– Sâmbătă, 02.11.2024, Serviciul Registratură va funcționa în regim de permanentă la domiciliu – persoană de contact fiind dl. domnul prim-grefier Stroia Sorin Bogdan, nr. telefon 0765.211.144.

 În perioada 13 octombrie – 15 octombrie 2024, contestațiile formulate în temeiul dispoziţiilor Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Președintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit Programului calendaristic pentru realizarea acțiunilor necesare pentru alegerea Președintelui României în anul 2024, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1061/28.08.2024, se pot depune:

– la Registratura Secţiei de contencios administrativ şi fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu sediul în B-dul Octavian Goga nr. 2, tronson I, sector 3, Bucureşti, mezanin, Camera nr. 5;

– la adresa de e-mailscaf@iccj.ro;

– la numărul de fax+4021.314.76.11.

Programul de funcționare al Serviciului Registratură va fi următorul:

– Duminică, 13.10.2024, Serviciul Registratură va funcționa în regim de permanentă la domiciliu – persoană de contact fiind dl. domnul prim-grefier Stroia Sorin Bogdan, nr. telefon 0765.211.144.

– Luni, 14.10.2024 – marți, 15.10.2024 – program prelungit în intervalul orar 8.00 – 24.00, ce va fi asigurat astfel:

8.00 – 16.00 – program la sediul instanței;

16.00 – 24.00 – Serviciul Registratură va funcționa în regim de permanență la domiciliupersoană de contact fiind dl. domnul prim-grefier Stroia Sorin Bogdan, nr. telefon 0765.211.144.;

COMUNICAT DE PRESĂ

 

La data de 10 octombrie 2024, ora 14:30, constituită în Secţii Unite, în conformitate cu prevederile art.27 lit.b) din Legea nr.304/2022 privind organizarea judiciară,

În temeiul art.146 lit.a) din Constituția României și art.15 alin.(1) din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, republicată,

Cu participarea unui număr de 80 judecători, cu respectarea cerinţelor de cvorum prevăzute de lege,

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis sesizarea Curţii Constituţionale a României pentru controlul constituționalității, înainte de promulgare, în ceea ce privește:

Legea pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale (PL-x nr. 274/2024) în raport de prevederile constituţionale ale art. 73 și 76 alin. (1) referitoare la caracterul organic legii, precum și cele ale art. 1 alin. (5) privind principiul securității raporturilor juridice, a principiului legalității și a exigențelor de calitate a legii. 

După redactare, hotărârea pronunțată de Secțiile Unite va fi publicată în format integral pe pagina de Internet a Înaltei Curți de Casație și Justiție – www.iccj.ro.

 

Președintele

Înaltei Curți de Casație şi Justiție,

Judecător

CORINA-ALINA CORBU

COMUNICAT DE PRESĂ

Înalta Curte face următoarele precizări cu privire la modul în care a fost reflectată în presă soluția pronunțată de instanța supremă, completul pentru dezlegarea unei chestiuni de drept, în sensul că prin Decizia nr. 43 din data de 16 septembrie 2024 s-ar fi majorat cu 25% salariile judecătorilor:

Nu doar că nu este vorba despre acordarea vreunei majorări, dar soluția pronunțată este menită tocmai să elimine posibilitatea acordării în cadrul familiei ocupaţionale ,,Justiţie”, prin hotărâri judecătoreşti, a unor majorări salariale suplimentare derivate din aplicarea dispoziţiilor art. 38 alin. (3) din Legea cadru nr.153/2017 față de cele deja acordate prin ordine administrative.

Practic, sunt create doar premisele verificării de către instanţele judecătoreşti învestite cu litigii circumscrise chestiunii de drept dezlegate, a manierei de interpretare şi aplicare de către angajatori a dispoziţiilor art. 38 alin. (3) din Legea cadru nr.153/2017 şi este validată practica ordonatorilor de credite care au procedat deja, în aplicarea etapizată a legii menţionate, la acordarea acestor majorări salariale care au compensat efectele trecerii, începând cu 1 ianuarie 2018, a contribuţiilor sociale de la angajatori la angajaţi.

Raportul votat în unanimitate arată că este incontestabil că există ordonatori de credite/angajatori ai diferitelor categorii profesionale din cadrul familiei ocupaționale „Justiție” care au acordat deja majorarea salarială vizată, majorare care produce același efect al creșterii cu 25% a cuantumului brut al indemnizațiilor de încadrare ori al salariilor de bază, indiferent dacă se aplică acestor componente salariale compuse prin înmulțirea coeficientului de multiplicare variabil cu valoarea de referință sectorială de 605,225 lei, ori dacă se aplică unității de valoare referință sectorială de 605,225 lei din compunerea indemnizațiilor de încadrare ori a salariilor de bază, nefiind posibilă acordarea majorării în ambele variante întrucât s-a produce o dublă majorare.

Prin urmare, majorarea nu poate fi aplicată, simultan ori succesiv în ambele variante, adică atât unității de valoare de referință sectorială de sine stătător, cât și indemnizației de încadrare ori salariului de bază din compunerea cărora aceasta face parte, întrucât s-ar produce o dublă majorare.

Urmare a soluției pronunțate, rolul instanțelor de trimitere este acela de a verifica în ce măsură, până la soluționarea litigiilor, s-a procedat la majorarea cu 25% a cuantumului brut al indemnizațiior de încadrare, respectiv al salariilor de bază constituite cu valoarea de referință sectorială de 605,225 lei, majorare prevăzută de dispoziția legală a cărei interpretare se solicită, ceea ce face ca aplicarea art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017, în maniera interpretată prin decizie, să se realizeze doar în măsura în care angajatorii nu au acordat deja această majorare.

Toate aceste aspecte vor fi detaliate pe larg în considerentele deciziei care urmează a fi publicată în Monitorul Oficial, Partea I, dezlegarea dată problemelor de drept fiind obligatorie de la data publicării deciziei, în condițiile art. 521 alin. (3) Cod procedură civilă.

Președintele

Înaltei Curți de Casație şi Justiție, 

Judecător

    CORINA-ALINA CORBU